Mr. Podas

Galas buat PAS Gelisah..

In Ubat Gegat on October 28, 2010 at 7:19 pm

Galas menyaksikan kegelisahan PAS dalam menghadapi pengarah pilihanraya BN Ku Li dan calon BN Saudara Abdul Aziz kerana kekurangan isu dan menangung liabiliti kesan daripada mantan ADUN Galas Che Hashim yang banyak meninggalkan janji yang sehingga kini tidak tertunai.

Pada mulanya sebelum tiba ke sini anggapan Pisau ,Gua Musang sebuah pekan kecil yang agak ketinggalan zaman.Namun segalanya jauh meleset apabila melihat sekitar Pekan Baru yang dibanggunkan oleh KESEDAR oleh Ku Li.

Pekan Baru yang dibarisi barisan kedai dan prasarana yang baik dan menjadi pusat ekonomi orang melayu di Gua Musang. Pekan Baru menjadi bukti bahawa pembangunan pesat yang dinikmati oleh penduduk sekitar Gua Musang.Justeru adalah tidak menghairankan apabila Ku Li dapat mempertahankan kerusi sebagai ahli parlimen Gua Musang semasa PRU12.

PAS menyedari agak sukar untuk mendabik dada dalam isu pembangunan Gua Musang,walaupun menjadi pemerintah di Kelantan namun mereka hanya mampu memberikan janji janji yang tak tertunai sehingga sekarang.

Adalah tidak menghairankan sejak awal awal lagi PAS cuba membangkitkan janji BN di Manek Urai dalam masa yang sama cuba mengaitkan Gua Musang.Agak memalukan PAS Kelantan hanya mampu menjanjikan semak samun buat rakyat Gua Musang.

Sebaliknya TPM baru saja melancarkan PPR Kos Rendah yang sudah dirancang dan diluluskan sejak 2009. Kesejahteraan rakyat menjadi keutamaan dan bukti BN amat prihatin.Husam Musa mempertikaikan kos pembinaan PPR di Gua Musang adalah tinggi.

Itulah kerja Hussam dan PAS,hanya tahu mempertikaikan BN yang sentiasa membantu rakyat.Selama ini apa yang kerajaan negeri Kelantan bantu untuk penduduk Galas?Selama ini puluhan juta wang hasil balak dijarah disekitar Gua Musang oleh Takiyudin . Ke mana perginya hasil balak untuk pembangunan Gua Musang?

PAS Bacul, Menikus dengan DAP

In Ubat Gegat on August 13, 2009 at 5:36 pm

Setelah melihat situasi yang berlaku pada Pakatan Rakyat SELANGOR.. terasa sebak dan pilu hati ini bila melihatkan telatah yang dimainkan oleh pemimpin PAS SELANGOR. Mereka kini seolah-olah bacul, nusyuz, penakut kepada Adun DAP sehingga sanggup diperlekehkan dengan pelbagai cara. Kes terbaru yang amat menguji kesabaran aku sebagai ahli PAS ialah campurtangan membabitkan insiden di Shah Alam pada 30 Julai 2009 lalu. Tindakan RONNIE LIU yang mempertikaikan keputusan pihak PBT dan para pegawai MBSA yang melaksanakan tugas rasmi mereka. Sememangnya tugas mereka melaksanakannya apabila mendapat lapuran dari penduduk kerana penjualan “BEER” kepada orang ISLAM.

TERESA COCK – CINA LUPA DIRI PATUT DI ISAKAN 2 TAHUN

In Uncategorized on September 25, 2008 at 5:31 pm

Aku tak pastilah Ahli Parlimen DAP sorang nih…. Cina keturunan mana pun aku tak pasti….? … Cina lain pun makan babi tapi perangai tak la seburuknya, tak sejahatnya. Aku paling tak paham dia paling benci sangat kat MELAYU dengan ISLAM pasai pa pulak?…

Mula-mula dengan pengaruhnya mendapat kelulusan dari kerajaan SELANGOR bagi projek ternakan BABI besar-besaran. Niatnya tiada lain. cuma nak permainkan sentimen orang MELAYU yang sememangnya benci pada BABI. Sebab tu SEPANG jadi pilihannya.. bukan kah majoriti di situ majoriti MELAYU. Yang bestnya … cadangannya telah mendapat persetujuan dari semua ADUN PKR, PAS dan DAP. Mula la tochangnya naik… siap bergambar di depan BABI panggang, tanda kejayaan ULUNGnya.

Lepas tu.. dia mula lupa diri, satu persatu perkara yang berkaitan dengan orang MELAYU, ISLAM diperkotak katikkannya… Isu tulisan jawi pada papan tanda jalan..yang disentuhnya itu rasanya tak relevan dengan perjuangannya dan parti DAPnya.. Memang dia sengaja membangkitkan sentimen orang MELAYU. Aku rasa Mak Cik banggang nih masih belum tahu bagaimana keadaanya apabila isu MELAYU dan ISLAM diperkotak katiknya.

Belum pun selesai kes itu menimbulkan kemarahan orang MELAYU dan ISLAM, tetiba keluar pula isu membuat petisyen bagi menghalang AZAN berkumandang apa bila masuk waktu solat di PUCHONG. Ini memang dah sampai tahap teramat-amat melampau….. Tak tahu la aku kalau masih ada orang MELAYU yang boleh senyum bila perkara sebegini berlaku. Mungkin MB SELANGOR masih boleh tersenyum sambil membuat sidang akhbar dengan suara gagapnya menyokong tindakan Mak Cik TERESA KOK itu.

Selama ini, aku dok tengok.. kaum-kaum lain kalau ada festival atau keramaian yang melibatkan keagamaan, tak pernah pun orang MELAYU marah, sakit hati dan sebagainya. Kalau buat panggung opera cina . bukan sehari pulak tu..silap-silap sampai seminggu, siap dengan colok-colok yang besar-besar. Tapi orang MELAYU masih boleh bertoleransi. Yang Nyonya nih sakit hati sangat-sangat pasai pa???

Aku rasa tak ada pun kaum Cina yang ada kat MALAYSIA yang perangai macam Mak Cik TERESA KOK ini. Nampak gaya mak cik nih macam orang bijak tapi bodoh dan banggang rupanya. Sebab tu aku rasa dia memang patut masuk ISA .. kemudian bagi dia makan makanan anjing macam yang dia cakap makanannya macam makanan anjing. Apa punya manusia daaa… cakap ikut sedap hati. Konon-konon dia cakap semua orang boleh percaya…. Aku amat yakin dan percaya … kalaulah macam nih gaya dia melayan orang MELAYU dan ISLAM.. pasti sesuatu akan berlaku padanya. Orang CINA pun tak setuju dengan pemikiran radikal bodohnya…..

Angin timur…..

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.