Mr. Podas

PAKATAN RAKYAT MASIH MIMPI…

In Uncategorized on April 23, 2008 at 1:37 pm

Keputusan pilihanraya ke 12 telah menyaksikan PAKATAN RAKYAT telah memperolehi kemenangan mutlak di 5 buah negeri ( KEDAH, PULAU PINANG, KELANTAN, PERAK dan SELANGOR). Apakah yang menyebabkan kemenangan yang begitu besar kepada PAKATAN RAKYAT sebenarnya ????….Pengundi atau BABI????…

Aku adalah pengundi tegal PAS di PULAU PINANG. Aku ingatkan dengan kemenangan PAKATAN RAKYAT, maka rakyat akan menikmati pelbagai janji-janji yang telah ditaburkan pada manifesto PKR, PAS dan DAP. Malangnya …bukan itu yang aku dan penyokong PAKATAN dapat…

Sebagai anak MELAYU jati PULAU PINANG….. aku sangkakan perubahan pemerintahan dari GERAKAN kepada DAP akan memberikan sedikit ruang bagi orang melayu di bumi mereka sendiri…… Tetapi .. dengan hanya 2 wakil orang melayu yang berada dalam barisan EXCO, apa yang boleh dilakukan oleh depa ooiiii. Jangan kata nak tambah bajet untuk orang melayu mengembangkan Islam ….. yang tengah berlaku la nih… peruntukkan 7 Juta bagi pengembangan Ugama ISLAM telah mula dibahagikan sama rata dengan agama-agama lain… demi menyahut kesamarataan. Apa dah jadi nihhhhhhhhh…. Kalau dulu GERAKAN tak boleh lakukan ini semua, tetapi LIM GUAN ENG … manusia yang penuh dengan putar belit macam bapanya… dengan amat mudah memperdayakan rakyat PULAU PINANG…. Aku tak boleh terima benda ni semua…. Dimana PAKATAN RAKYAT yang lain???… Tak kan menunggulkan diri jek… kemut takut jawatan terlepas… macam tu la bila kadok dah naik junjung…. Atau masih dalam mimpi.. tak percaya macam mana PAKATAN RAKYAT boleh menang PRU yang lalu. DAP terus dengan politik ala SINGAPURA nya…..

Belum apa-apa… hadiah seterusnya oleh kerajaan baru DAP kepada pengundi mereka ialah memansuhkan DEB (Dasar Ekonomi Baru)…. Bukankah ini satu-satunya senjata yang dimiliki oleh kaum Melayu dalam memastikan orang Melayu boleh duduk dan berdiri sama tinggi dengan bangsa lain. Kalaula konsep “open tender”.. ingat orang melayu leh masuk ka??….Tak yah nak bohong aku la….. setahu aku la… orang melayu nih Cuma pandai berpolitik…. Untuk berekonomi..minta maaf la …. Bila dah tak ADA DEB untuk pertahankan hak orang melayu…… masa itu… barulah nampak bagaimana niat jahat DAP dalam memastikan orang MELAYU merempat di negeri sendiri. Bagi aku… GERAKAN dan DAP tak ada beza apa pun. Agenda mereka sama… memastikan PULAU PINANG menjadi negara SINGAPURA kedua.

Lepas ni aku tatau lah apa nak jadi ngn orang MELAYU macam aku kat PULAU PINANG. Lepas satu – satu, LIM GUAN ENG nak buat bagi memastikan rakyat melayu terus dan terus terpinggir di negeri sendiri.

Aku tengok …. Apa jua keputusan oleh kerajaan negeri di bawah PAKATAN RAKYAT adalah tidak tepat sama sekali. Di PERAK… kemenangan PAKATAN RAKYAT disambut dengan penyerahan tanah dan perumahan Kampung Baru kepada kaum CINA. APAAA???… orang MELAYU miskin tak ada ka kat sana. Kalau nak jadi MB PERAK.. pas tu dok kena cucuk idung dengan EXCO DAP…….. aduh abis la MELAYU di PERAK.

Kerajaan SELANGOR lagi kelam kabut. Hadiah kemenangan kepada rakyat negeri SELANGOR adalah meluluskan Projek Penternakan BABI sebanyak RM 100 Juta. Mak ehhhhhh…. Bukan kecik belanja tuu….. Lepas nih kalau aku nak ke KLIA.. kena berhati-hati melalui kawasan pengeluar Babi yang terbesar di ASIA. Tahniah rakyat SELANGOR…. Itu ker manifesto PAKATAN RAKYAT????

Tak cukup dengan itu……MB membuat kenyataan tidak akan memberikan keutamaan kepada setingan-setingan. Mana boleh jadi macam nih…….. bukankah pengundi-pengundi yang memberikan kemenangan kepada calun PAKATAN RAKYAT….. sampai tukang ambil photo pun boleh menang.. bukan BABI…… Bukankah pembangunan rakyat, modal ehsan, masalah setingan, masalah kilang, masalah sosial, masalah kesesakan …. banjir menjadi agenda utama dalam mengisi kemenangan ini.???…. Aku nampak .. MB SELANGOR ini takut pada tuntutan DAP…. Nasibla… korang rakyat SELANGOR.

Berbalik kepada diri aku. Aku kini nampak…sejelasnya….. PAS tak boleh bersekongkol DAP….dulu ..kini ..dan selamanya….. Harap-harap PAS sedarlah bahawa bersekongkol dengan DAP akan merugikan ISLAM dan Melayu kini dan Selamanya

Advertisements
  1. mana janji ‘negara kebajikan’?

    PAS telah mengemukakan manifesto tersebut dlm PRU yg lepas. dan seperti yang sedia maklum, Kedah, P.Pinang, Perak, Selangor dan Wilayah Persekutan Kuala Lumpur sudah jatuh ke tangan mereka. Tetapi yang menghairankan, mengapa agenda itu masih lagi dikotakan?
    Salah satunya adalah, janji untuk menghapuskan kutipan tol bagi lebuhraya-lebuhraya utama di Malaysia. dan mengikut pengiraan, lebuhraya PLUS bermula dari Bukit Kayu Hitam, Kedah merentasi sepanjang smenanjung malaysia sehingga ke Kuala Lumpur melalui negeri-negeri yang berjaya ditakluki oleh Pakatan Rakyat. Dan untuk ke selatan, akan melalui negeri2 di bawah kekuasan Barisan Nasional. Jadi seharusnya, Pakatan Rakyat mengotakan janji dengan mengadakan perkhidmatan lebuhraya percuma di lebuhraya PLUS di bahagian utara bagi merealisasikan janji mereka kepada rakyat.

    dan seperti sedia maklum, ada juga lebuhraya-lebuhraya kecil yang melingkari dan merintasi Selangor dan Kuala Lumpur. Seharusnya Presiden PAS sendiri atau Menteri Besar Selangormemberi penjelasan mengapakah kerajaan Selangor masih lagi tidak berusaha untuk memberi perkhidmatan lebuhraya percuma bagi lembuhraya LDP, Kajang Silk, Guthrie, Besraya dan lain-lain lagi. Dan juga seharusnya Ketua Menteri Pulau Pinang melupuskan kutipan tol bagi Jambatan Pulau Pinang dan Lebuhraya Seberang Perai – Kulim yang sedia ada.

    PAS jangan jadi munafik, cuma memberi kata-kata kosong sahaja kepada rakyat. Kotakanlah apa yang sudah kamu janjikan.

  2. Aku dah baca perenggan kedua yang yang mengatakan kau adalah pengundi tegal PAS, dan kebetulan tulisan ni aku terbaca di umno-reform. setelah aku baca keseluruhan tulisan kau dan rencana dalam blog kau, aku tak rasa kau ni ahli PAS, kau menyamar jer. aku rasa kau ni antara pengundi ataupun fanatik UMNO-BN yang kecewa sebab keseluruhan penulisan kau lebih kepada pro BN. Toksah dok kata pengundi tegar PAS Pulau Pinang, corak tulisan kau mencerminkan segala-galanya. Berpijaklah dibumi yang nyata. Parlimen baru 3 hari bersidang dan begitu juga DUN, apalah yang boleh Pakatan Rakyat lakukan yang baru 2 bulan memerintah berbanding BN.

  3. INI masalahnya kalau menulis tanpa berfikir dengan bijak dan tanpa berpandukan fakta. melayu dan terus melayu…. akhirnya bak al-arqam – tersungkur di kaki syurga. Cuba lah fahami konsep negara yang mempunyai 2 dewan – dewan rakyat dan dewan parlimen. Bagaimana peranan dan tanggungjawab kedua-dua dewan. Bagaimana ahli DUN dan ahli Parlimen berfungsi. Bagaimana pembentukan kerajaan negeri dan kerajaan Pusat. Peranan dan sekop bidang kuasa. Lepas tu baru menulis dalam blog. Malulah – dah la malas usaha, nak membaca dan mentelaah pun malas. Dah tu rajin pulak menulis article yang berbentuk ilmiah, tanpa buat rujukan. Malu jadi Melayu macam ni… layu habis.

  4. pungkok hang .Kalau hang pengudi pas hang tak bodoh macam ni .pi rah mabok

  5. Penulisan Mr Podas mencerminkan sikap Melayu UMNO yang tidak mempunyai ilmu dan pengetahuan yang tinggi. Dari segi penulisan pula nyata dia tidak faham tentang perjalanan pentadbiran negara ini dan kerajaan pusat. Dah lah bodoh sombong pula. Sebab itu lah orang UMNO sampai hari ni dok kena tipu saja.

  6. apa kau dapat dengan DEB tu…????hadiah pertama kerajaan Selangor air percuma 20 metre cubiclah bodoh..!bukannya
    Projek ternak babi yg telah dirancang oleh UMNo tu..

  7. bangang nak mampus penulis ni.. akai tarak.. pi taruk kat pungkuk pak lah

  8. inilah akibatnya mengikut sistem yahudi…(DEMOCRAZY)!!! bukan ke barat juga akui “POLITIC IS A DIRTY GAME”…so ape yg nak dihairankan jika janji dan omongan mereka semuanya palsu dan dusta? buka lah mata wahai anak malaysia….sistem democrazy sbnrnya, sungguh memporak-perandakan dan memecahbelahkan Islam dan kaum melayu..walhal, Rasulullah x suruh pun kita ajak orang masuk parti kita, tapi mengajak orang masuk ISLAM!!! tak kira la org tu dari parti mana….jangan menyimpang dari ajaran sebenar!! Sedarlah!!! wake Up!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: