Mr. Podas

PAS DAN ISLAMNYA………….

In Uncategorized on April 23, 2008 at 9:39 am

Aku masih ingat…tatkala DSAI membuat kenyataan bahawa penubuhan negara Islam tidak lagi menjadi matlamat utama bagi PAS. Aku paham sangat kenapa DSAI mengeluarkan kenyataan sebegitu…… Siapa yang tak kenal DSAI….. Macam sesumpah. Ini tak lain tak bukan bagi memastikan PAKATAN RAKYAT akan terus kekal dan angan-angan ANWAR untuk menjadi Perdana Menteri MALAYSIA akan menjadi kenyataan.

Apakah …DSAI telah berpikir panjang sebelum membuat kenyataan sebegini. Mana mungkin DSAI yang dianggap paham berkaitan ISLAM… pernah menjadi Pengerusi ABIM boleh mengeluarkan kenyataan sebegini. Berdasarkan kepada lamanweb Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan , masih jelas membuktikan PAS masih belum berganjak dari matlamatnya dengan penubuhan negara Islam tetap menjadi dasar dan matlamat.

Apakah….. kenyataan ini akan merumitkan lagi hubungan antara PAKATAN RAKYAT. Aku amat percaya dan yakin pada ketika ini… PAS dan DAP bagaikan ada sekam dalam api. Bagaikan tidak akan ada sepakatan lagi antara PAS dan DAP. Aku tak nampak di mana letaknya iman DSAI. Sehingga sanggup memalingkan akidah PAS dari tujuan asal mereka. Dari motto…BANGUN BERSAMA ISLAM kepada NEGARA BERKEBAJIKAN…. Kau memang jahat DSAI… menggunakan pengaruh demi kepentingan politik mu.

Mungkin PAS sudah nampak tembelang DSAI.. sebab itu aku lihat ada beberapa pertemuan antara PKR, PAS dan UMNO sendiri bagi membincangkan kepentingan orang Melayu di negara sendiri. Takkan PAS buat sebegini tanpa ada sebab………. DSAI memang dah tak pakai. Aku rasa boleh dikatakan semua idea DSAI menjurus kepada kemusnahan……

PAS kalau nak teruskan dengan Negara ISLAMnya … mesti menidakkan DAP dalam PAKATAN RAKYAT ini. DAP amat bijak sehingga membolehkan kedua-dua parti lain sentiasa mengikut telunjuk mereka. Orang yang pakar macam MB SELANGOR pun macam tak ada teloq bila kena panggil oleh TERESA KOK.

Walaubagaimanapun.. aku masih percaya dah yakin, PAS masih jujur dan ikhlas dengan pengundinya. Hakikat dah realitinya…, susah nak mewujudkan negara ISLAM dengan pecahan penduduk yang hampir lebihkurang. Cuma isu negara ISLAM ni akan terus menjadi duri dalam daging kepada DSAI.. dan dia akan sentiasa memberikan kenyataan yang dianggap memberikan kredit kepadanya. DSAI hanya pandai menyusun ayat….

Jangan terkejut kalau PAS dan UMNO bersatu ……… Abis kau DSAI… Anganmu musnah……

Anda juga boleh layari laman web ini.

Sila klik http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com

  1. kita telah ditinggalkan dalam keadaan yang amat jahil tentang Islam, apatahlagi untuk memahami dan mendalami maksud konsep sebuah negara Islam. Islam yang kita ada setakat ini adalah Islam keturunan yang kebanyakkannya hanya pada nama. Namun dari sudut ilmu dan amalan amat jauh tersimpang. Kita merasakan Islam itu melayu dan melayu itu Islam. Sedangkan Islam itu bersifat global dan terbuka.
    dan apa yang cuba dihuraikan oleh PAS yang memang ariff tentang perjuangannya dan begitu juga DSAI yang sejak zaman remajanya berjuang dalam halakah Islam – adalah pemahaman dan pembinaan insan yang seterusnya pembinaan tamaddun Islam yang unggul – sebagaimana konsep negara Islam yang dibina oleh Rasulallah saw. Insyaallah.

Leave a comment