Mr. Podas

PAS HANYA TUNGGANGAN PKR

In Uncategorized on April 30, 2008 at 2:07 pm

Sedar tak sedar dah hampir nak masuk dua bulan PRU 12 berlalu… akhirnya pekung dan tembelang PKR terburai juga.

Dengan sewenang-wenangnya Dr WAN AZIZAH , ketua pembangkang MALAYSIA merangkap isteri “Prime Minister in Waiting “ telah menyuara bahawa MALAYSIA tidak sesuai untuk dijadikan sebuah negara ISLAM dengan alasan sebuah negara berbilang kaum.

Mungkin sesetengah berpendapat bahawa kenyataan WAN AZIZAH adalah praktikal tetapi apakan sentimen yang terbentuk dalam PAKATAN RAKYAT membolehkan WAN AZIZAH mengeluarkan kenyataan sedemikian. Apakah golongan dan puak dari Parti PAS ini pekak , tonggong, bisu dan tak merasa apa-apa kesan dari kenyataan sebegini. Apakah pak turut yang selama ini memBABI buta menyokong PAS boleh menerimanya dengan hati yang terbuka. Bukankah mereka mengimpikan satu pemerintahan ISLAM yang SYUMUL.. yang boleh diterima oleh semua kaum dan agama lain??..

Kalaulah begini jadinya… apakah sebenarnya perjuangan PAS?…. Ada perbezaankah antara ideologi yang akan dicanangkan oleh PKR dan DAP berbanding dengan UMNO. Bukankah UMNO menolak penubuhan negara ISLAM dengan alasan MALAYSIA sebuah negara berbilang kaum.

Aduhai PAS…… nampaknya tak kesampaianlah hasrat Parti tersebut menubuhkan Negara ISLAM. Atau … mereka telah selesa dengan kedudukan sekarang sehingga membiarkan diri diperkuda, diperlekeh oleh parti lain yang mempunyai agenda dan muslihat mereka sendiri. Apakah kerusi ADUN dan PARLIMEN yang dimenangi oleh Ahli yang Berhormat dari PAS telah mengabui mata dan akal mereka… sehingga mereka bagaikan dicucuk hidung bagi mengiyakan apa jua yang dilakukan oleh samada PKR atau DAP. Ini kah yang diperjuangkan oleh ahli PAS sehingga sanggup berhujankan air asid dan gas pemedih mata, sanggup membentengkan tubuh untuk dipukul…. Inikah keYAKINan mereka kepada pucuk pimpinan PAS.

Tahulah Tuan-tuan… ISLAM adalah AGAMA …. ISLAM juga adalah DAULAH. Tapi kalaulah PAS sudah selesa untuk sekali lagi menjadi tunggangan DSAI.. apa boleh buat….

Yang paling menyulitkan…aku nampak, tiada keikhlasan dalam kewujudan PAKATAN RAKYAT. Dari mata kasar, telah terbukti bahawa PAS hanyalah tunggangan.. DSAI. Kalaulah betul ada keihklasan… tak perlu ada kenyataan sebegini oleh WAN AZIZAH. Atau paling mudah… buat kenyataan sebelum PRU 12.. Kan lebih senang… Cakap saja pada PAS yang PKR minta sokongan pengikut PAS … tetapi PKR tak akan membantu PAS mewujudkan Negara ISLAM. Tapi susah gak nak cakap…bila pemimpin PAS dah jadi gila KUASA….. Wallahuaklam…

Advertisements
  1. itu la sungguh menyedihkan bunyinya. macam malu aje nak mengaku kecantikan negara islam. macam tu baik stay dengan umno aje. boleh laung azan kuat kuat. buat masjid dan sebagainya. pkr ni tak boleh pakai. lebih baik pas dengan umno bersatu , baru kecut musuh islam. tapi kena topple pak lah dulu.

  2. fINALLY ADA JUGA ORANG MELAYU YANG BERANI BERSUARA LANTANG MACAM CINA. bangsa lain kurang ajar. melayu pun akan angkat jabar. Janganlah melayu nak bersopan santun kalau negeri dah nak digadai dengan cina.

  3. bila pulak wan azizah kuar statment tu?..kalu betul pun x jadi masalah..yang penting kita istiqamah dengan kearah mewujudkan negara islam, kan nabi dan Allah dah bagi jaminan, islam yang sebenar akan berjaya suatu hari nanti, yang penting kita konsisten,jangan la jadi lembab dan bodoh wahai saudara2 ku..) bangun dari tidur n mengaji agama banyak sket, jangan asyik pi sure heboh ja bangang!

  4. wah…hebat..sesungguhnya saudara sgt2 hebat…memang hebat betul…betul-betul hebat…
    semoga saudara menjadi org yang benar2 menegakkan agama ISLAM di muka bumi ini…tegakkanlah Islam dalam diri,Islam akan tertegak dimuka bumi…

    kita mahu orang yang berdiri teguh untuk menegakkan Islam…kalau UMNO nak menegakkan ISLAM kite sokong?kalau nak menyelamatkan “kaum kerabat melayu mereka” kite tak patut sokong.betul?itu hanyalah perjuangan yg kecil.melayu cume bangsa yg kecil tapi Islam rahmat untuk seluruh Alam.adakah kite nak menolak rahmat dari Allah???

    kita mahu orang yang berhujjah berdasarkan bukti…jadi boleh ke saudara share kat cni biler Wan Azizah buat kenyataan mcm tu? boleh kita sama-sama saksikan kebenarannya.jangan sembunyikan kebenaran….kite tak mahu jadi macam org Yahudi yg sembunyikan kebenaran.

    saudara yang berhati mulia lagi bersih hatinya.
    saya sungguh berbangga saudara dapat menilai keikhlasan PAKATAN RAKYAT dengan pandangan kasar.sedih sungguh saya kerana pakatan rakyat tidak dapat menunjukkan keikhlasan mereka..sedih..benar2 sedih.pastinya saudara hampa. wahai PAKATAN RAKYAT, tunjukkanlah keikhlasan kalian.tunjukkanlah agar semua dapat melihat apa yang dikatakan keikhlasan itu.NAMUN, pada pandangan saya, siapalah yang dapat melihat seekor semut, diatas batu hitam, di dalam gua yang gelap gelita, dalam kepekatan malam.

    maaf kalau ade tersilap tulisan,terkasar bahase,
    bukanlah ingin jadi seorang melayu yg penyantun,
    Hanya mengharap tidak melanggar etika muamalat yang digariskan Nabi dan di ajarkan Allah dalm Quran.

    Salam Ukhuwah
    Salam kesatuan
    salam perjuangan
    Assalamualaikum

  5. hohohohoho….jenis yg mcm hg ni la jenis yg xleh nk tgk org senang. jenis hati busuk! Dengki tu tah setinggi mana tak tau la. jenis ni la yg dilaknak ni. tp xpa, Allah tu Maha Adil…sifat dengki ni antara yg paling tidak disukai Allah. Balasan dia pun cantik kot nnt. maybe suka sgt kot nk tgk balasan Allah nnt. Sesama muslim pun nk berdengki sbb gila kuasa. Bodoh! bleh kot cari seniri hadis2nya sebab mcm bnyk ja masa duk buang2 tulis pasal org lain sbb dengki ni! Smoga Allah bg petunjuk. buka hati hg sikit no…

  6. alahai..macam lah PKR tu tak pernah dengki sesama Islam..huhu!

  7. pembangkang ni melacur kan agama demi kepentingan politik, abis sume di jaja…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: