Mr. Podas

TAHNIAH KEDAH – PENGELUAR BABI SELEPAS SELANGOR

In Uncategorized on April 30, 2008 at 2:04 pm

Salam… ana ada ke Kulim minggu sudah. Terkejut ana bila kini heboh dikatakan KEDAH akan menjadi HUB kedua pengeluar BABI selepas kelulusan oleh kerajaan PAKATAN RAKYAT di SELANGOR. Fuhhh… meriah rasanya bila daging babi kini boleh dinikmati secara total oleh rakyat kaum Cina tanpa ada batasan.

Alasannya hanyalah kerana bekalan daging BABI mentah yang tidak mencukup bagi penduduk di Sg PETANI sehingga terpaksa mengimpotnya dari PULAU PINANG. Kerajaan PAS , KEDAH yang begitu prihatin dengan rakyatnya terus meyediakan tapak milik kerajaan di BUKIT SELAMBAU bagi tujuan pembiakan BABI.

Berbaloilah kaum CINA yang menyokong PAS pada PRU12 yang lalu. Masakan tidak… segala permohonan mereka mendapat tempat di hati kerajaan negeri…sampai sanggup menyerahkan tanah milik kerajaan negeri.

Yang paling menarik ana tengok .. sebuah syarikat telah bersetuju bagi menternak BABI tersebut. Hmm.. bertambah hasil negeri KEDAH nanti. Bukan senang beb nak mewujudkan “Negara Berkebajikan”… Kalau buka bisnis BABI nih… perghh… Untung beb….Leh gunakan duit tu nanti untuk pembangunan Kerajaan Negeri KEDAH.

Agaknya lepas nih satu- satu negeri di bawah kerajaan PAKATAN RAKYAT akan buka ladang babi bagi melayan kehendak dari rakan PAKATAN mereka (DAP). Bayangkan kalau kat SELANGOR tu masuk akal laa.. ana tengok sebab DAP dan PKR kira macam seimbang… dalam bab nih PAS tak kisah… Duduk tengah-tengah jadi PAK TURUT… janji masih pegang potfolio… hehhehe… Yang paling ana musykil dan susah nak percaya… Kat KEDAH pun DAP boleh mendapat keistimewaan.

Kalaulah kita tengok…. Ana dok perasan .. kenapa keistimewaan kita sebagai bangsa MELAYU semakin terhakis dan dihakis tanpa disedari. Mereka sedar ker tidak ..wallahuaklam… Tapi ana sedar… DEB telah dimansuhkan dan digantikan dengan AEB di mana secara simboliknya … keistimewaan orang melayu terhakis…. Kini BABI yang selama ini menjadi satu simbol yang paling kotor, najis… telah mula dijadikan keistimewaan kaum CINA.

Samada kita boleh terima atau tidak hakikat .. Inilah permainan DAP yang mahu menjatuhkan Imej orang-orang MELAYU yang tak pernah sedar diri. Menidakkan keistimewaan pribumi (MELAYU) dan mengiyakan keistimewaan kaun CINA… merupakan strategi DAP dalam PAKATAN RAKYAT…

Ana … rasa… Kalaulah macam ni corak pentadbiran PAS di KEDAH… cukuplah dengan satu penggal. Lepas nih… PAS akan digantikan dengan DAP… atau sekurang-kurangnya akan jadi macam PERAK. Letak MB dari Parti PAS , sebagai boneka … exconya pulak oleh DAP… Barulah padan muka…

Selamat Maju Jaya KEDAH DARULAMAN…. Pengeluar BABI kedua selepas SELANGOR…

Advertisements
  1. org umno perangai lagi teruk pada babi….. selagi tak dapat duit asyik nak menyondol…

  2. saudara…
    pada pandangan saya…alasan pihak kerajaan itu mmg cukup utk membolehkan babi itu diternak di negeri saudara.kerana pada pandangan saya ia adalah satu keperluan…bukankah menjadi satu kewajipan bagi sesebuah kerajaan menyediakan keperluan untuk rakyatnya?

    kita membenci babi,tapi kita berselera memakan riba. kita jijik melihat babi,tapi selesa menunggu giliran dlm bank yang menjalankan riba daripada bank yg menjalankan urusniaga berdasarkan Islam.(alasan yg biase kite dgr:”bank tu charge lg mahal la”) persoalannya, Adekah babi itu lebih haram dari riba? kite kene igt daging dari sumber yg haram akan jadi bahan bakar api neraka. dalam hal ni, tak pula kite melenting marah kerajaan yang bawak masuk bank2 itu?tak pulak kite marah org yg luluskan kilang arak terbesar di Asia tenggara di bina .sedangkan kite tak buleh bersubahat langsung dalam hal-hal melibatkan arak ni. jadi waiter pon dapat saham dosa. babi ini pula, Allah haramkan makan jer. itupun ulamak ade mcm2 pendapat.

    jgn risau, itu cume babi jer.kalau terpegang pon buleh basuh.tak der masalah.bile termakan babi, wah kite risau …menggelupur nak keluarkan…kalau termakan riba’,”ala aku tak tau, Islam itu kan mudah”.

    harap maaf kalau ade salah type,
    kalau ade salah bahase,
    “Tegakkan islam dalam diri, nescaye Islam tertegak di muka bumi”

    salam Ukhuwah,
    salam perpaduan,
    salam perjuangan.
    Assalamualaikum

  3. ni la masalah org kalau x paham agama mcm hg ni. kesian aku tgk hg duk tulis topik2 bosan mcm ni. org kg pun xleh nk baca kot kalau niat hg nk mmperbodohkan depa sbb takdak internet sgt kat rumah2 ni. ish…apa2 jelah wei. Fitnahlah setakat mana hg suka.. smoga Allah memberi balasan setimpal. aku sokong dgn sedara/i aku cintakan islam ni, xdak unsur fanatik dalam tulisan dia. tmbh pulak, dia ketengahkan isu yg lebih penting dari setakat soal bela BABI. apa masalahnya beb, bela baji je pun. ala, kalau nk ikutkn pun, komuniti yg mkn babai tu pun dah hmpir sama bnyknya dgn yg duk makan daging halal. tak kira lagi dgn yg duk makan dging halal tp dari sumber duit haram! tah2 sma bnyk saja. kesian gila kn? tu la masalah org zaman skrg. babi, hui…haram2. riba dan rasuah, ala…kecik je tu. tgk dalam utusan dah la. cara olah berita pasal pemain s’wak amik rasuh tu pun cam benda relax2…je. bodoh!

  4. cadangan nak ternak babi tuh……….. org umno yg pikirkan dulu………… untuk kebaikan……….. korang yg bangkang gila2……….. biasa la org x de otak!!!…………. dah memerintah guna pakai balik yg korang bangkang tuh………….. sebab apa??? cadangan tu bagus dan korang x de idea dan x sekolah………… huhu sedihnya!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: