Mr. Podas

MASIH KAH KAU INGAT????….

In Uncategorized on May 6, 2008 at 3:14 pm

Sedang aku melayari internet… yang ku kira tanpa batasan dan sempadan ini.. tetiba aku membaca “ PERIHAL SALAH LAKU… ANWAR IBRAHIM”… Aku baca sehingga selesai dan akhirnya aku dapat membuat beberapa kesimpulan walaupun beberapa persoalan masih bermain di kota fikiran aku. Antaranya …

  1. Siapakah sebenarnya AFIFA.. anak bongsu AZMIN ALI dan SAMSIDAR TAHARIN?.. Ada sumber menyatakan bahawa ianya adalah anak SAMSIDAR TAHARIN dengan ANWAR IBRAHIM. Kalaulah betul mesti ujian DNA boleh dilakukan bagi mengesahkan kesahihannya. Tapi aku rasa kemungkinan tu ada….. sebab SAMSIDAR sendiri mengaku ….. Kena buat Ujian DNA nih…
  2. Tak kan AZMIN ALI tak pernah mencurigai isterinya hanya kerana kesetiaannya kepada ANWAR IBRAHIM?. Atau … ini mungkin strategi AZMIN ALI membiarkan saja walaupun dia mengetahui supaya membolehkan dia sentiasa mendapat tempat di hati ANWAR IBRAHIM… berbandingkan EZAM MOHD NOOR yang sentiasa diketepikan. Bukan semua orang tak tahu…. EZAM MOHD NOOR keluar dari PKR kerana merajuk kerana tak mendapat tempat dihati ANWAR IBRAHIM. Baik EZAM keluar dari PKR dan tubuh GERAK……
  3. Aku tak paham laa…. Macammana Dato’ NALA… leh jadi driver dok angkut SAMSIDAR TAHARIN pih jumpa kekasih hatinya ANWAR IBRAHIM di TIVOLI VILLA. Masa baik cam tu la kan… masing-masing ada kepentingan. Tapi bila dah tak ada kepentingan… mula la kan… Aku rasa lepas Pilihanraya dia IJOK… kan berlaku perselisihan paham antara Dato’ NALA dengan ANWAR IBRAHIM. Aku tak dapat bayangkan Eksekutif Direktor Magnun Cooperation jadi MACAI amik , lepas tu hantar SAMSIDAR TAHARIN… Bawa keter DAIMLER pulak tu….. Hebat-hebat…
  4. Cam ner ek… ANWAR IBRAHIM nih.. leh pakai depan belakang. Setahu aku Cuma SINGH cam KARPAL SINGH jek yang biasa pakai depan belakang. Agaknya tu ler sebabnya ANWAR IBRAHIM dengan KARPAL SINGH bukan main NGAM lagi. Satu geng ler tu… Geng main depan belakang. KAK WAN tak perasan ker ek???… atau dia pun kena sekali tapi tak leh laa nak buat apa… dah nama pun Suami kan… Lagi pun .. tu kecik punya hal… banyak benda lain nak pikir… cam ner nak jadi PM… tu lagi penting….

Maleh aku nak pikir pasal ANWAR IBRAHIM nih… yang aku tahu… mamat nih macam SESUMPAH…. Dia boleh jadi sebagal-galanya… TOK IMAM, TOK BILAL, TOK SIAK… sampai main depan belakang, main bini orang semua dia boleh… Pemimpin berkaliber..memang la cam tu…

Advertisements
  1. kepala hotak hang laaa..

  2. fitnah…teruskanla menfitnah wahai insan yg tak pandai menggunakan akal. mcm lembu!

  3. Assalamualaikum….
    maaf saye tak mau komen sgt pasal kesimpulan saudare…
    cume saye nak bagi sedikit peringatan…

    dalam kite mengetengahkan pandangan kite, ade batas-batasan yang kite perlu jage…
    jgn terlalu taksub dgn hak kebebasan bersuara…sekadar nak bersuara, saya rasa ummat Islam seluruhnya amat mengalu-alukan. namun tatasusila dan peraturan perlulah dijage…silap cakap badan binasa…
    jika saudara seorang Islam, perlu kita igt, perjalanan kita maseh jauh.kehidupan kita bukan sekadar umur yg singkat. hidup diakhirat tue yg hakiki…

    beberapa perkara perlu kita sama-sama teliti(jika mahu)
    1)Rasulullah tak ajar kita bagi gelaran/nama yg tidak baek kepade org laen. kerane mungkin org itu lebih baek dari kita.
    2)Sekiranya berita itu tidak pasti kebenarannya, kan lebih baek tidak kita sebarkan. apetah lagi kalau ianya sekadar pendapat. pendapat yg ilmiah sgt dialu-alukan. namun kalau ianya satu pendapat tentang individu laen bukankah fitnah namenye tu?perlu saudara fikir-fikirkan ucapan Dr.M berkenaan hukuman yang beliau aturkan utk Anwar Ibrahim tu. bole la cari di youtube.then fikirkan la balik ye…..
    3)igt tak dulu mae kecik2 kite ade belajar(kalau ade) hukuman org yg menuduh perempuan baek berzina?beratkan hukumannye?hurm…jadi fikir2kan lah ye…

    sedikit komen tentang kes liwat Anwar Ibrahim tu…
    ape kesalahan die?LIWAT…
    cube kite buat comparison dgn kes bekas menteri kesihatan? ape kesalahan die? SKANDAL HUBUNGAN SEX.dalam erti kate laen pelacuran.eh tak tepat..sbb perempuan tu bukan pelacur kan..
    Anwar kene masuk ISA.kene lucut semua jawatan, tak buleh berpolitik selame beberape tahun(tak igt brape tahun)
    Chua Soi Lek plk?hurm…tak der sorang pon nak bawa ke muka pengadilan.die resign jer.
    sebab ape mcm tue ye?tak tau la, tapi menurut seorang menteri di jabatan perdane menteri,(I ask him personally)seorang menteri yg menjage n menggubal undang-undang kehakiman pon tak tau ape salah chua soi lek.jadi kenape chua soi lek resign? mungkin sbb die mengaku kot..so tak yah la mahkamah susah2 cari peguam dan hakim(dah la susah nak cari hakim yg meng”correct”kan kate2 peguam skang ni).mungkin sebab menteri tu belum gubal lagi undang2 untuk kes mcm ni.ke memang bende ni tak salah ekk?
    oh ya…Chua soi lek bukannye Islam.haah…die kafir.so bole la…tapi Anwar tak pulak dibicarekan dlm mahkhamah syariah.dalm mahkhamah civil gak.

    hurm…sesungguhnya amat sukar kite nak buat kesimpulan dgn hanya membace pandangan orang laen.nak terima bulat info yg media bg pon,sumber yg ade dah tak telus. jadi kite selaku rakyat yg peka. berfikirlah dgn bijak.saye rase saye tak cukup bijak untuk membuat sebarang kesimpulan berdasarkan info yang sedikit dan tak pasti kebenarnnya.

    maaf, mungkin komen saya terhad kepada penulisan saudara/saudari semata-mata dan tak menambahkan sebarang info baru. lebih jelas jutaan maaf jika tidak membantu mencari jawapan bagi persoalan2 yg saudara ketengahkan. maaf juga sbb mcm hampir same dgn article..

    cukup la dulu,banyak tulis nanti byk slahnya, banayk salah banayak pulak dosenye,banyak dosa?Ish!!!tak mau la masuk nerake…heee…seram…

    Salam ukhuwah,
    salam perpaduan,
    salam perjuangan,

    Assalamualaikum
    Shamsudin

  4. alaaa mcm la blog pembangkang x tulis benda2 merapu………… sembang boleh lar!!!……….. harap nama jer aku cintakan islam……….. suruh lead sembahyang kang ketor2 plak!!!

  5. kepala hotak engkau tu dah tersimpul mati, macam mana nak terima kebenaran? dah lah bodoh..pah suka kutip berita yang merapu di tepi longkang.

  6. Fitnah semata…

  7. tak syoknya blog kau ni.ingatkan pedas berapi, hampeh je

  8. mcm la blog pembangkang tak fitnah org..lagi teruk fitnah nya..sampai tahap melabelkan umno tu kafir.pejuang islam konon..penipu umat islam ada la..
    kalau nak tegur org lain pasal dosa pahala, korang tegur dulu pemimpin2 pembangkang yang bersarungkan kopiah putih dikepala tapi otak dan hati hitam kat dalam

  9. hehe dorang labelkan ada sebab cuma ko optic kurang dan xminat membaca. lain kali selidik la kebenaran tu mana tau ianya dtg drp org2 munafik. Ramai org munafik yg sanggup memfitnah tanpa rasa takut kat Allah swt seolah2 mereka xpercaya dgn hari akhirat.
    Hati yg dah mati akan nmpak kebatilan itu hak, dan hak itu batil. Terlalu ramai skrg ni kerana mereka malas nak amek tau dua2 belah pihak. Kita kena dengar drp 2 pihak dan telitikan dimana kebenaran tu tanpa ada unsur2 politik. Kebencian yg melampau akan menjerumuskan kita ke lembah hina ibarat anakin skywalker yang dipergunakan oleh canselor palpetine
    untuk membunuh semua jedi2 yg ada kerana kemarahan yg melampau. wallahualam.

  10. Fist time aku masuk sini… nampak sgt editor jenis BENCI kat PKR & Anwar. Ke ada keluarga/adik/hang sendiri yg kena liwat dgn Anwar?? Kesian2… Ni mesti org2 berpengaruh dr BN yg xpusahati sbb begeri dah jatuh ke tgn pembangkang so… projek2 byk hilang… So skrg ni duk jadi gila meroyan & jadi penulis Blog sepenuh masa mcm anak Toyol tu… Hahahaha…

    Minyak dah naik, TNB akan naik, Brg2 lain akan naik… Org2 Miskin bertambah miskin… Terima Kasih pengundi2 & pengampu2 serta pencacai najis UMNO & BN semua!!!!! Go to Hell!!!!!

  11. hoi ko orang penyokong setia membabi buta ai…bile pat ko kene kata baru ko orang melenting katak..ade yang bersyarah pulak….tapi bile time ketua kau tu kutok orang lain ko tepok..sorak..baca takbir lagi..apa jenis keadilan ni…kerdilan kot

  12. Nak bagitau perihal LIWAT

    PAS
    Mat Sabu pernah menggelarkan Anwar Ibrahim dengan gelaran SHEIKH ANWAR AL JUBURI

    DAP
    Sebelum TUN MAHATHIR buat kes salahlaku SEKS Anwar Ibrahim, Karpal Singh dah dedahkan salahlaku Seks Anwar Ibrahim pada persidangan DAP 5 bulan sebelum dipecat pada tahun 1998

  13. to en. Sudin yg bleh dlkategorikn x paham2 lg le yg chua soi lek tu agamanya lain..nape plak dsibukkn diri pasal dia jaga keislaman kamu biar x trpesong ikut akidah nuar dh.. Ckp mngalahkn khatib.,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: