Mr. Podas

PAS TERKELIRU – ANTARA ISLAM ATAU KUASA

In Uncategorized on May 12, 2008 at 3:48 pm

Pilihanraya Umum ke 12 yang lalu telah memberikan pelbagai perspektif kepada semua orang .. tak kira penganalisis politik, rakyat, raja dan sesiapa saja. Apa yang paling menimbulkan kecelaruan di minda rakyat (pengundi) ialah kedudukan PAS dalam PAKATAN RAKYAT.????…

Kehadiran PAS dalam menceriakan gabungan yang bergelar PAKATAN RAKYAT telah menimbulkan kesangsian di kalangan ahli PAS itu sendiri. Siapakah yang membenarkan penggabungan ini sehingga menyebabkan PAS kini hilang KUKU dalam usaha menegakkan ajaran ISLAM di bumi MALAYSIA ini. Bukankah taat kepada SULTAN merupakan ajaran ISLAM ….. tetapi KARPAL SINGH berjaya menguji kekuatan dan ketaatan PAS kepada ajaran ISLAM. Sudah pasti… pada pemikiran KARPAL SINGH… PAS hanya mementingkan kuasa pemerintahan berbandingkan agamanya dan PAS boleh bila-bila masa saja dijadikan budak suruhan dalam menjayakan agenda DAP.

Tak hairanlah aku kalau PAS hanya menTOKONGkan diri sambil mempertahankan diri dengan menyatakan bahawa media yang membesar-besarkan isu KARPAL SINGH ini. Tak abis-abis cara PAS menangkis dakyah … pasti media yang disalahkan. Bukankah PAS mahu supaya media mendedahkan kenyataan atau lapuran yang benar dan telus. Inilah kenyataan yang dibuat oleh KARPAL SINGH yang secara telusnya disiarkan oleh media..

Takutkah PAS kepada DAP..sehingga sanggup diperbudak-budakkan, diperkotak katikkan supaya terus kekal di dalam PAKATAN RAKYAT. Memanglah PAS hanya benar-benar berkuasa di KELANTAN…

Di empat negeri lain PAS diibaratkan sebagai seorang BURUH KASAR, menyokong setiap keputusan yang dibuat oleh DAP. PKR pula hanyalah penumpang dalam kesemua negeri PAKATAN RAKYAT. Secara tak langsung DAP telah menjadi kuasa penentu yang berkuasa kepada PKR dan PAS.

Bagaimana cekap dan cerdiknya DAP PERAK yang telah memainkan isu MELAYU dan SULTAN. MB PERAK yang ala –ala benggong telah dijadikan boneka dan menjadi alat bagi mencetuskan kemarahan orang melayu. Aku amat yakin ini adalah penrancangan yang licin oleh KARPAL SINGH dan kawan-kawan dalam DAP untuk menguji kesetiaaan orang melayu kepada SULTAN dan RAJA mereka.

Selagi PAS masih dibuai dengan mimpi indah memerintah PERAK, KEDAH dan KELANTAN .. selagi itulah DAP akan meneruskan agendanya menghilangkan hak MELAYU dengan menjadikan PAS sebagai KUDA TUNGGANGAN nya. Betapa ramai cendiakawan dalam PAS tetapi tak mampu memikirkan kesan kepada PAS. ISLAM bukan lagi menjadi agenda perjuangan PAS tatkala ini…. Mereka hanya mahukan kerusi.

Kalau dah GILA KUASA.. beginilah jadinya….

Advertisements
  1. I hope you are not nuts but a sober mind. 1st of all, what’s an Islamic state? That asked, how do you want PAS to get an Islamic state? Knowing that PAS needs 140 MPs to do that, can that happen? Obviously no. Even if all Muslim MPs from PAS, UMNO(BN) and PKR were to get together, from the 14 states, still Muslim MPs will be less than 140 which means even if all Muslim MPs unite, which can’t happen, then to get an Islamic state will never materialise because Muslims don’t have 140 seats when you combine all. So don’t be emotional unless you are playing politics of madness, stupidity and character assasination. Or you are a BN agent who was sent to attack Pakatan Raktan leaders like you have been doing? Anway, no one is interested in someone who doesn’t know how to get what he wants. Get up and grow. Drink a lot of water! (kekekeke).

  2. Memang menarik sekali artikel saudara ni. Saya menyokong 100% tentang apa yang saudara coretkan. Syabas kepada saudara. Tapi rasanya pihak yang saudara sokong juga rasanya lebih buruk dan huduh perangainya. Mana pergi kredebiliti sebagai seorang pemimpin yang mengaku memperjuangkan hak Melayu dan Islam. Dimanakah letaknya maruah-maruah para pemimpin yang saudara sokong sehingga sanggup menggadai maruah bangsa Melayu. Siapa yang menjual dan menjaja maruah Melayu kepada bangsa lain. Nik Aziz? Haji Hadi? Mat Sabu? Mereka-mereka inikah yang memegang tampuk pemerintahan yang mengawal segalanya supaya sentiasa berada di bawah telunjuk. Amat memalukan dengan kenyataan demi kenyataan para pemimpin yang saudara sokong yang asyik menggunakan modal subsidi kerajaan. Tak ada kemaluankah mereka dan tak sedarkah mereka semua bahawa yang subsidi kerajaan tuh datangnya dari hasil titik peluh rakyat. Tak merasa diri seperti haiwankah?

    Saya harap saudara buka mata lapangkan dada renung keadaan sekeliling yang sudah semakin parah. Dimanakah letaknya maruah melayu dan kredebilit sebagai tuan yang punya tanah. Fikirkan sejenak siapakah yang telah melelong harga diri bangsa Melayu. PAS atau KEADILAN kah yang membuat melayu merempat di tanah sendiri. Jangan lah menjadi seorang pengampu yang bodoh lagi dungu yang hanya pentingkan perut sendiri. Fikir-fikirkanlah masa depan generasi kita yang lain. Hidup biarlah berprinsip bukannya hidup seperti musibat yang hanya tahu bersorak ibarat tong kosong. Depan perjuangkan hak bangsa dan agama tetapi belakang jual maruah dan agama dengan semurah-murahnya.

    Akhir kata terimalah perkataan yang paling sesuai untuk anda dan pemimpin anda “UMNO BANGSAT”.

  3. jusoh..ko suka ati je mengata umno bangsat..
    kalau umno xde, xde la ko dpt kemajuan, belajar tinggi2 kat u..
    ko jgn xreti bersyukur plak..

    melihatkan situasi skrg pon, kalau ko la..
    apa yg ko nk ckp..??
    apa yg ko nk ckp ahh jusoh??
    raja melayu diperkotakkatikkan…
    ko x terasa tercabar kea?

    pikir r sikit apa yg ko ckp tu..
    kalau xsuka sekalipon, xkan sampai bangsat ko nk ckp?
    teruk sgt ke umno, smpai kena cap bangsat?
    xde langsung ke kebaikan yg diorg buat??
    pikir2kanlah wahai JUSOH..

  4. Assalamualaikum…
    kesian ryz tak pasal2 emotional dgn gelarn bangsat Jusoh. Namun ada benarnya juga kata2 jusoh tu. first of all tak der kerajaan yg perefect.UMNO ade buat salah.PAS pon ade buat salah.Masalahnye Kesalahan Yg UMNO buat tampak lebih byk dn besar. Mungkin kesalahan2 itu hanya cerita sahaja.tapi bak kate pepatah melayu yang kita agung-agungkan takkan bergoyang pokok kalo tak der angin.erk…pelik jer bunyinye..takper la korang pon paham kan…
    bercakap pasal kedaulatan kepada SULTAN. semua orang tahu.Ini adalah kewajipan NO 3.yang pertama ketaatan tak berbelah bahagi kepada ALlah kedua ketaatan tak berbelah bahagi kepada Rasulullah, Ketiga baru kepada pemerintah.itu pun selagi pemerintah tak melanggar syarita yg Allah turunkan. Aku tak mahu berhukum disini kerana aku bukan org yg palin layak.namun korang timbang2kanlah dgn pemikiran waras dan matang.
    bercakap lagi pasal kedaulatan kepada sultan,bagi aku BN adalah org yg palin tak layak untuk bercakap soal ini.kenape?cube kite ingat2 balik siape yg bersungguh2 menghadkan kuasa mutlak Sultan?PAS?PKR?DAP?Siapa yg meletakkan sultan dibawah kuasa perlembagaan? Malah Karpal Singh boleh berkata2 mcm tu pon atas dasar perundangan yang digubal BN pada suatu masa dulu.Karpal Singh cakap dgn jelas die cakap mcm tu kerana yakin die tidak langgar perundangan negara.aku pon tak pasti ape had perundangn negara tu.so aku tak mau la sokong Karpal singh sgt. lepas tu siape pulak ye yang bersungguh-sungguh menolak perlantikan MB Perlis dan Terengganu yg di buat oleh Sultan negeri2 tersebut?Anwar?Abdul Hadi?Karpal Singh? bagi aku, Atas sebab2 itu UMNO paling banyak perlu mintak maaf dengn sultan sebelum menjerit-jerit memintak org laen mintak maaf.

    andai tersilap harap perbetulkan..

    Salam persaudaraan,
    Shamsudin

  5. budak2 muda skrang dah jauh terpesong dgn dakyah dusta dan hasutan pembangkang sampai tak nampak apa jasa kerajaan pada masa dulu.. ya betul mmg subsidi pelajaran dan mcm2 lagi yg diberi kerajaan adalah duit rakyat.tapi kalau kerajaan baru pakatan rakyat memerintah negara kan sama juga guna duit rakyat.
    jadi kenapa selangor menggunakan duit rakyat untuk bina kandang babi 100juta? tu duit rakyat kenapa salur pada kepentingan org cina?

    pasal karpal hina sultan,mmg aku tak boleh terima org bangsa lain selain melayu dan islam yg berkata2 mcm tu..yg korang ni nak bela si kafir harbi ni apsal.. kerana fahaman politik korang sanggup gadai maruah bangsa melayu. aku rasa kalau berperang lah umno dengan cina dan india, melayu pas dan pkr ni pun sama ikut pancung melayu umno.

  6. pembetulan…sila beri perhatian..
    100juta untuk projeck babi berteknologi tinggi itu bukan duit rakyat sepenuhnya…sila call Khir Toyo untuk mendapatkan penjelasan kalau tak percaya…
    sokongan…sila beri sambutan…
    org hina org laen aku mmg kesian dan sedih…Karpal Singh kafir Harbi?btul ke?yg tuduh tu Islam ke? aku pun tak buleh terima org hina sultan..melaenkan sultan itu mmg layak dihina…tp sultan2 kite masih layak di hormati.jadi perlu diberi penghormatan.bukan penghinaan….Perdana menteri hina sultan Terengganu merangkap yang diPertuan Agong…aku tak leh terima gak…peguam negara pertikaikan pendapat sultan Terengganu…aku tak boleh terima gak….perdana menteri(PM lg) tak terima (awal2) keputusan sultan Perlis…aku tak leh terima…tapi lebih aku tak leh terima org hina hukum Allah, keputusan dan arahan Allah…”Hukum ini dah tak sesuai zaman sekarang, kite negare berbilang kaum!!!”korang pon tau pemimpin mane pernahn selalu ckp mcm ni…agak2nye la..die ni nak ingatkan Allah supaye turunkan hukum baru ker?come on…ini satu penghinaan jelas kepade Allah…bole terima ke?
    Org hina Islam…aku tak leh kompromi…tak leh terima…moga org2 ini Allah beri petunjuk ke jalan yg benar…”kalau tak de arak n judi, susah la org2 bukan Islam”siape ye biase gune hujjah mcm ni..kalaupon hujjah ini bole diterima, perlu ke kite ade kilang2 arak yg besar2..korang pon tau kat maner kilang arak terbesar di rantau asia tenggara nikan?…Kite kan claim kite ni negara Islam contoh…Allah cakap,semua org yg terlibat dgn arak ni akn dpt saham dosa kan???come on la kawan2…fikir dgn rational.dgn sumber yg jelas.dgn asas yg betul.pegang betul2 sumer hukum dalam quran tu sblum nak gne bende2 laen…sebagai negara Islam contoh, perlukah kita menjadi jaguh juga dalm melanggar hukum2 Allah…aduhhhh….takutnye aku…

    belajar…
    berfikir…
    berbincang…

    Shamsudin

  7. sudah la korang.asalkan apa kerajaan buat semua tak betul walaupun perkara itu baik..dasar munafik bertopengkan islamik konon..aku dah meluat la dgn org2 mcm tu lebih2 lagi pro pas.yang diorang tau fitnah maki hamun kutuk mengutuk mcm orang takde akhlak.takkan la diorang ni yg bertopengkan parti islam tak tau yg akhlak tu penting bagi seorang muslim?

  8. Begitulah pengampu kerajaan yg sekolah level SPM… Jenis bodos… & suka jilat taik PuckLah je reti… Itu je ka alasan yg kau ada dlm balas pendapat org wahai Optik?? Isu2 debat org balas la dgn isi jugak satu2… bukannya duk cakap benda yg diawan awangan…

    Now… Terima kasih kat semua pengampu & penyokong PUCKLAH & BN yg bengong & cekik darah… Rasakan kenaikan minyak semalam… Go To Hell BN…

  9. Mcm aku xkisah sgt sbb kalau dlm urusan kerja… minyak blh claims… Cuma kesian dgn golongan miskin krn lps ni kenaikan brg2 xboleh dielak sbb kos transport dah naik…

    PuckLah, BN & semua pengundinya mmg jenis sial & bodos… Rasakan kenaikan harga minyak… Xde kenduri kesyukuran ke woiiii? Maklumla… dpt rebet RM625 sthn… Bodossss….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: