Mr. Podas

Raja Petra – Seorang Badut Botak

In Uncategorized on May 12, 2008 at 2:03 pm

Aku baru selesai membaca blog RAJA PETRA….. Malaysia-today.net.. Aku baca bukan sebab aku suka sangat dengan cerita-cerita sensasi dan penuh dengan racist nih… tetapi ianya kerana desakan kawan baik aku yang sememang dia kenal dan rapat dengan RPK. Terbacalah oleh aku kisah pengalaman dia semasa di Penjara Sg Buluh dan sebab-sebab dia terima untuk di jamin dengan RM 5000 itu.

Hati aku tersentuh…. Tersentuh dengan mainan politik oleh RPK . Aku sedih kerana terlalu ramai orang yang tertipu dengan gelagatnya bagaikan pejuang masyarakat. Aku turut tersentuh bagaimana dia sanggup menipu semua pembaca serta penyokongnya dengan memberikan alasan yang sama sekali tak boleh diterima dek akal.

Ada ker patut dia terima untuk dijamin kerana risaukan keselamatannya kerana sama-sama menginap di Blok Damai, bilik no 8 yang dikatakan berdekatan dengan bilik SIRUL dan AZILAH..( Kes Altantunya). Kalau lah betul macam apa yang di dakwa oleh RPK… agaknya dah lama kot ANWAR IBRAHIM mati … Kalaulah memang betul hanya kerana sekotak rokok .. dah boleh bunuh pesalah lain.

Itu semua citer dalam movie ….. boleh la berlaku cam tu.. Nih penjara kat MALAYSIA laaa… Pasal asid asenic tu… mana ada bukti yang menyatakan bahawa ANWAR IBRAHIM pernah di asic asenic kan.. Ini semua provokasi oleh pihak pembangkang semata-mata….

Sudahhhh laaaa.. RPK… kalau dah tak sanggup nak duduk kat penjara sementara menunggu dibicarakan…tak payahlah bagi 1001 alasan. Kesian semua penduduk MALAYSIA yang turut terlibat dalam pungutan wang bagi membebaskan RPK… Semua nya bagaikan tertipu….. Lihatlah permainan si badut BOTAK nih… Amat licik dan pandai dalam memainkan sentimen masyarakat MALAYSIA…

Advertisements
  1. raja petra??? hampeh..sekali tengok, mmg educated..tapi di sebabkan educated la pandai sangat putar belit…sape yang terpedaya ngan lakonan dia ni…mmg la korang jadi “tipu tertipah”…ha..ha

  2. kau org komen RPK kauorg pernah masuk penjaraka.kalau pernah kauorg pun penjenayah nampaknya.

  3. rpk ni pon ada bisnes sbb kroni anwar jgk..tak pyh ckp byk la,anwar pon kaki kroni.sapa kuat melobi untung la dia. aku pon dulu terpedaya ..sama2 aku menentang kerajaan..tapi takde maknanye semua tu..anwar cuma nak balas dendam je,takde matlamat lain.kita rakyat jgn tertipu..kerajaan lagi byk berjasa pada kita..serius,aku mmg dah insaf

  4. Rileks optic hehe. Dalam perjuangan kena tau apa yang diperjuangkan, bukan hanya mengikut je. Orang nak reform ko pun nak reform tapi ttau aapa2. Sebut pasal kroni ni sesapa pun mesti nak kena ada kroni sbb kroni ni adalah sokongan kita. Rasullullah pun ada kroni, tapi kena tgk kroni kita ni camne samaada taat dan patuh kepada perintah Allah,bukan kroni yang mengaut harta dan hak org lain.
    Kerajaan mmg byk berjasa tapi x bermakna kita boleh terima kelakuan zalim dan ketidakadilan berlaku dikalangan pemimpin. Sedikit demi sedikit penipuan terbongkar dan kebenaran akan dtg akhirnya. Dr M pun dah ngaku konspirasi yg dilakukan dan berapa ramai pmimpin umno yg terlibat dengan rasuah diselamatkan oleh dr M. Penyalahgunaan kuasa dan sebagainya.
    Allah swt xtgk pembangunan dan kecanggihan bandaraya tsb tapi akhlak dan patuhnya mereka kepada Allah swt saja yang diterima. Rajin2 la membaca byk lagi.tq.

  5. raja petra membuktikan kebenaran dan shurga lah tempatnyer..

  6. Haha.. Pendek dan cetek sungguh pemikiran labuz ni. Tak tahu ke selama ni Raja Petra ni yang kuat menghentam dan merendah-rendahkan agama Islam? Hanya kerana dia kroni anwar semua yang dia kata semua betul dan Islamik ke? Fikir dan kaji dulu apa si Raja Petra ni pernah kata terutamanya tentang Islam.

  7. apa la bebal sangat si botak rpk ni…kena tipu anwar, kena tipu bini dia yang cina DAP tu..perasaan nak tolong negara…hei botak..tobat la…lawak betul bila botak ni istihar perang dengan kerajaan malaysia..baru masuk penjara berapa hari dah gigil..nak perang dgn kerajaan konon..pi lah

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: