Mr. Podas

SIAPA KATA KERAJAAN NEGERI SELANGOR TAK ADA RASUAH???

In Uncategorized on June 25, 2008 at 2:09 pm

Terkilan rasanya aku bila telah diberitahu bahawa pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor dicemari dengan unsur-unsur rasuah. Belum pun satu tahun memerintah, Cuma baru 100 hari…. Pelbagai cerita dah timbul.

Adakah patut … semasa program Sambutan 100 hari Pakatan Rakyat memerintah Selangor, berlaku kekecohan yang cukup memalukan. Memalukan kerana baru 100 tahun memerintah Selangor , dah berlaku pelbagai insiden yang cukup memalukan. Ini semua berpunca dari YAHYA SAHRI – pegawai khas MB Selangor yang cuba menangguk di air keruh.

Apa tidaknya… sewaan khemah bagi Sambutan 100 hari Pakatan Rakyat yang hanya bernilai RM 190, tetapi beliau telah menyewakan semula khemah tersebut kepada IKRAR ( People’s Welfare Union) sebanyak RM 600. Nak buat duit la tu konon..sampai kenakan sewaan sampai RM 600 kepada IKRAR. Yang jadi mangsanya ialah para peniaga yang berniaga malam tu laa… kena bayar sebanyak tu…Bukannya untung banyak mana pun. Tak sangka betul la… sampai cam tu pun cuba diambil kesempatan oleh PKR… Tak RASUAH ka cam tu?….

Apakah PKR ingat rakyat Selangor ini cukup bodoh untuk dikenakan dengan pelbagai bayaran… semata-mata untuk PKR?.. Yang aku hairannya… MB dok buat apa sampai tak tahu benda-benda sebegini dilakukan oleh pegawai Khasnya sendiri. Aku girenti dia tahu.. tapi buat-buat tak tahu…. Biasa la.. leh joint sekali hasilnya.. hehehehee.

Apa yang aku nampak sekarang ini, PKR dah mula tamak…. Tamakkan kuasa, tamakkan wang ringgit. Kalau tidak masakan Sambutan 100 hari Pakatan Rakyat seolah-olah diboikot oleh PAS dan sesetengah DAP. Ada ke nampak macam perhimpunan 100 ribu orang. Aku rasa … 10 ribu orang pun tak sampai. Tu pun yang pergi sebab tak tau cerita… pak turut… Aku yang tak terer politik pun rasa macam tak kena … Ada ker patut semua sumbangan bagi menyambut 100 hari Pakatan Rakyat didebitkan ke akuan PKR.. dan bukannya ke akaun Kerajaan Negeri. Kata telus sangat….. last2 boleh pulak buat kesalahan sebodoh ini… Nih baru 100 hari beb….belum lagi masuk 1 tahun atau 2 tahun…. Kesian rakyat Selangor….

Pasal kes kecurian pasir .. toksah dok cakap la… aku dah malas nak sentuh bab tu. Bak kata orang tua-tua.. 2 X 5 = 5 X 2.

Aku memang tak puas hati pasal Kerajaan Negeri Selangor nih. Dengar kata orang dari IKRAR dah bengang sangat dah.. sampai nak buat demontrasi kat rumah ANWAR IBRAHIM dan KHALID IBRAHIM. Biar depa rasa pulak macammana dicemuh, dicaci….oleh rakyat sendiri di atas kebodohan dan kebanggangan mereka.

Wallaluaklam…..

Advertisements
  1. Anwar mengakui hubungan dengan Yahudi

    Anwar kata NO to Negara Islam & Mahkamah Syariah

    sumber :
    http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: