Mr. Podas

SUDAH TIADA KESEPAKATAN DALAM PKR

In Uncategorized on July 23, 2008 at 7:45 pm

Aku sendiri pun tatau nak kata apa.. dalam insiden tumbuk Ahli Parlimen PKR KELANA JAYA GWO-BURNE LOH oleh pembantu ADUN SERI SETIA PKR NIK NAZMI bernama AZAM. Setahu aku Ahli Parlimen PKR GWO-BURNE LOH tu tak tahu cakap MELAYU. Kalaulah cakap MELAYU pun tak tahu .. cam mana nak menangani masalah orang MELAYU…

Kelakau betul la. Aku tak paham kenapa si GWO-BURNE LOH nih nak masuk campur apabila tanah tersebut telahpun diperuntukkan untuk pembinaan Surau bagi masyarakat MELAYU di situ . Kenapa pula dia nak bantah hanya kerana desakan dan tekanan dari orang HINDU yang sememangnya bukan dari kawasan tersebut. Kalau aku jadi AZAM pun aku belasah juga si mamat GWO-BURNE LOH nih. Aku masa tu dah ketap bibir nak belasah juga si Mamat nih.

Aku sendiri nampak betapa takbur dan bongkaknya GWO-BURNE LOH datang dan terus menghentak meja sambil mengatakan bahawa “TANAH ITU BUKAN TANAH ORANG MELAYU”. EH..ehh.. sedap hati jek cakap. Kalau tak betul tak kan HASSAN ALI dan TERESA KOK bersetuju dengan perletakkan batu asas pembinaan surau tersebut. Janganlah nak tunjuk hero macam yang dia buat dalam kes V.K LINGAM. Dah la cakap bahasa MELAYU pun tak tahu… lepas tu kurang ajar lagi pulak. Tak hormat orang MELAYU… Inilah dia pemimpin yang ada dalam PKR.. Macam mana PAS boleh terima keadaan macam nih?… PAS tok melaung-laungkan ISLAM, tetapi bila kes macam nih berlaku , depa diam.. sediam-diamnya sehinggakan pembantu NIK NAZMI bertindak.

Ada sumber beritahu aku, ekoran kejadian tu .. si GWO-BURNE LOH memang rasa tak puas hati sangat. Dah la siap buat repot polis, lepas tu sekarang ini dia bercadang pula nak keluar PKR dan joint DAP…. ISK..isk..isk.. Kalau la betul… Fuh … punya la kelakau episod ini. Kata ada kesepakatan dalam PAKATAN RAKYAT tapi jika diteliti seperti ada sesuatu yang pelik berlaku. Kenapa perlu keluaq PKR masuk DAP????… Aku tak pahammmmmm .. dan bosannnn dengan macam-macam hal dalam PKR nih. Aku rasa PAS nih memang tak sesuai sangat ada dalam Pakatan Rakyat nih..

PKR + DAP = Menghancurkan ISLAM dan ketuanan MELAYU.

Tu lah jadinya kalau amik Ahli Parlimen yang tak tahu cakap bahasa MELAYU, yang tetiba popular hanya kerana kes V.K LINGAM. Yang dia tahu .. “I took that PIC” setiap kali soalan diajukan kepada GWO-BURNE LOH. Cakap MELAYU pun tak boleh… cam mana bang nak mewakili masyarakat MELAYU di KELANA JAYA… Aduhhhh .. TOLONGGGGGGGGGGGG….

Aku rasa kes nih kalau ANWAR tak masuk campur … abis laa PKR…. Kalau Ahli Parlimen dengan ADUN pun dah tak boleh ngam… apa yang rakyat boleh harapkan lagi. Tindakan tegas patut dikenakan kepada GWO-BURNE LOH kerana kekurangan ajarnya. Tapi cam mana ANWAR nak masuk campur, kes dia pun berlambak-lambak…. LIWAT laa.. IGP saman laa… Macam-macam laaaa….. Yang paling best pasal ANWAR nih… masih ada hati nak pih bertanding , nak jadi PM la konon-kononnya. Biarkan ANWAR terjun dengan labu-labunya. PKR semakin kacau bilau dia tak amik tahu.. hehehheee….

Leave a Reply

