Mr. Podas

Posts Tagged ‘ISA’

TERESA COCK – CINA LUPA DIRI PATUT DI ISAKAN 2 TAHUN

In Uncategorized on September 25, 2008 at 5:31 pm

Aku tak pastilah Ahli Parlimen DAP sorang nih…. Cina keturunan mana pun aku tak pasti….? … Cina lain pun makan babi tapi perangai tak la seburuknya, tak sejahatnya. Aku paling tak paham dia paling benci sangat kat MELAYU dengan ISLAM pasai pa pulak?…

Mula-mula dengan pengaruhnya mendapat kelulusan dari kerajaan SELANGOR bagi projek ternakan BABI besar-besaran. Niatnya tiada lain. cuma nak permainkan sentimen orang MELAYU yang sememangnya benci pada BABI. Sebab tu SEPANG jadi pilihannya.. bukan kah majoriti di situ majoriti MELAYU. Yang bestnya … cadangannya telah mendapat persetujuan dari semua ADUN PKR, PAS dan DAP. Mula la tochangnya naik… siap bergambar di depan BABI panggang, tanda kejayaan ULUNGnya.

Lepas tu.. dia mula lupa diri, satu persatu perkara yang berkaitan dengan orang MELAYU, ISLAM diperkotak katikkannya… Isu tulisan jawi pada papan tanda jalan..yang disentuhnya itu rasanya tak relevan dengan perjuangannya dan parti DAPnya.. Memang dia sengaja membangkitkan sentimen orang MELAYU. Aku rasa Mak Cik banggang nih masih belum tahu bagaimana keadaanya apabila isu MELAYU dan ISLAM diperkotak katiknya.

Belum pun selesai kes itu menimbulkan kemarahan orang MELAYU dan ISLAM, tetiba keluar pula isu membuat petisyen bagi menghalang AZAN berkumandang apa bila masuk waktu solat di PUCHONG. Ini memang dah sampai tahap teramat-amat melampau….. Tak tahu la aku kalau masih ada orang MELAYU yang boleh senyum bila perkara sebegini berlaku. Mungkin MB SELANGOR masih boleh tersenyum sambil membuat sidang akhbar dengan suara gagapnya menyokong tindakan Mak Cik TERESA KOK itu.

Selama ini, aku dok tengok.. kaum-kaum lain kalau ada festival atau keramaian yang melibatkan keagamaan, tak pernah pun orang MELAYU marah, sakit hati dan sebagainya. Kalau buat panggung opera cina . bukan sehari pulak tu..silap-silap sampai seminggu, siap dengan colok-colok yang besar-besar. Tapi orang MELAYU masih boleh bertoleransi. Yang Nyonya nih sakit hati sangat-sangat pasai pa???

Aku rasa tak ada pun kaum Cina yang ada kat MALAYSIA yang perangai macam Mak Cik TERESA KOK ini. Nampak gaya mak cik nih macam orang bijak tapi bodoh dan banggang rupanya. Sebab tu aku rasa dia memang patut masuk ISA .. kemudian bagi dia makan makanan anjing macam yang dia cakap makanannya macam makanan anjing. Apa punya manusia daaa… cakap ikut sedap hati. Konon-konon dia cakap semua orang boleh percaya…. Aku amat yakin dan percaya … kalaulah macam nih gaya dia melayan orang MELAYU dan ISLAM.. pasti sesuatu akan berlaku padanya. Orang CINA pun tak setuju dengan pemikiran radikal bodohnya…..

Angin timur…..

Pembebasan ISA – Kenapa hanya pandang satu kaum?

In Uncategorized on April 17, 2008 at 3:24 pm

Kenyataan yang di buat oleh YB Karpal Singh dan YB Lim Kit Siang baru-baru ini yang mendesak Pak Lah membebaskan 5 tahanan Hindraf adalah sesuatu yang tidak wajar dan tidak patut dilakukan. Ini kerana, persoalan yang timbul kenapakah mereka begitu mendesak kerajaan untuk hanya membebaskan 5 pemimpin Hindraf sahaja, sedangkan tahanan ISA dari kaum yang lain terutamanya kaum melayu tidak dipedulikan mereka dan tidak termasuk dalam agenda pembebasan mereka sama sekali. Apakah istimewanya kaum India tersebut berbanding kaum lain terutamanya melayu yang merupakan bumiputera asal di Negara kita ini? Apakah istimewanya pendatang-pendatang ini sehingga keutamaan yang lebih diberikan kepada mereka?

Kenapakah orang melayu yang telah lama ditahan dan dilanjutkan tempoh tahanan mereka setiap 2 tahun tidak dibela nasib mereka. Bagaimanakah nasib ahli keluarga mereka yang terpaksa hidup sendirian tanpa ketua keluarga, terpaksa mencari nafkah untuk membesarkan anak-anak mereka sendirian? Kenapakah kaum lain yang hanya baru ditahan beberapa bulan dibela nasib mereka sampaikan sanggup menjaja pelbagai cerita negatif dan menjual maruah Negara kita ke pengetahuan luar demi menarik simpati masyarakat antarabangsa. Pemimpin-pemimpin DAP terutamanya Karpal Singh dan Lim Kit Siang ini mendakwa serta mendabik dada sebagai pejuang sebenar dan bercita-cita untuk mewujudkan MALAYSIA MALAYSIAN tetapi sebenarnya hanya berbohong kepada rakyat Malaysia. Ini terbukti apabila mereka hanya memperjuangkan nasib kaum-kaum tertentu sahaja. Inikah pemimpin yang kononnya membela serta memperjuangkan hak asasi dan kebebasan manusia tanpa mengira kaum tetapi semuanya hanya pembohongan yang nyata semata-mata. Perkauman lebih penting bagi mereka.

Inilah yang terjadi seperti di Negara jiran kita apabila PAP memerintah Singapura. Nasib melayu terpinggir dan tidak terbela. DAP yang merupakan warisan dari parti tersebut selepas perpecahan Malaysia dan Singapura cuba untuk mewujudkan pemerintahan yang serupa di Malaysia ini. Pemerintahan yang bersifat perkauman semata-mata dan melayu akan terpinggir dan menggemis di Negara sendiri. Apakah yang akan terjadi pada nasib anak cucu kita kelak? Kitalah generasi muda yang harus mempertahankan nasib kita dari terjatuh ke tangan pemerintahan yang lebih mementingkan perkauman semata-mata. Fikirkanlah wahai rakyat Malaysia terutamanya kaum melayu. Inginkah nasib anda terjadi seperti di Negara Singapura? Kalau dah ideologi bekas Negara komunis, pemikiran pemimpin tetap macam komunis. Fikir-fikirkanlah……

Bila jari menaip…