Mr. Podas

Posts Tagged ‘Islam’

TERESA COCK – CINA LUPA DIRI PATUT DI ISAKAN 2 TAHUN

In Uncategorized on September 25, 2008 at 5:31 pm

Aku tak pastilah Ahli Parlimen DAP sorang nih…. Cina keturunan mana pun aku tak pasti….? … Cina lain pun makan babi tapi perangai tak la seburuknya, tak sejahatnya. Aku paling tak paham dia paling benci sangat kat MELAYU dengan ISLAM pasai pa pulak?…

Mula-mula dengan pengaruhnya mendapat kelulusan dari kerajaan SELANGOR bagi projek ternakan BABI besar-besaran. Niatnya tiada lain. cuma nak permainkan sentimen orang MELAYU yang sememangnya benci pada BABI. Sebab tu SEPANG jadi pilihannya.. bukan kah majoriti di situ majoriti MELAYU. Yang bestnya … cadangannya telah mendapat persetujuan dari semua ADUN PKR, PAS dan DAP. Mula la tochangnya naik… siap bergambar di depan BABI panggang, tanda kejayaan ULUNGnya.

Lepas tu.. dia mula lupa diri, satu persatu perkara yang berkaitan dengan orang MELAYU, ISLAM diperkotak katikkannya… Isu tulisan jawi pada papan tanda jalan..yang disentuhnya itu rasanya tak relevan dengan perjuangannya dan parti DAPnya.. Memang dia sengaja membangkitkan sentimen orang MELAYU. Aku rasa Mak Cik banggang nih masih belum tahu bagaimana keadaanya apabila isu MELAYU dan ISLAM diperkotak katiknya.

Belum pun selesai kes itu menimbulkan kemarahan orang MELAYU dan ISLAM, tetiba keluar pula isu membuat petisyen bagi menghalang AZAN berkumandang apa bila masuk waktu solat di PUCHONG. Ini memang dah sampai tahap teramat-amat melampau….. Tak tahu la aku kalau masih ada orang MELAYU yang boleh senyum bila perkara sebegini berlaku. Mungkin MB SELANGOR masih boleh tersenyum sambil membuat sidang akhbar dengan suara gagapnya menyokong tindakan Mak Cik TERESA KOK itu.

Selama ini, aku dok tengok.. kaum-kaum lain kalau ada festival atau keramaian yang melibatkan keagamaan, tak pernah pun orang MELAYU marah, sakit hati dan sebagainya. Kalau buat panggung opera cina . bukan sehari pulak tu..silap-silap sampai seminggu, siap dengan colok-colok yang besar-besar. Tapi orang MELAYU masih boleh bertoleransi. Yang Nyonya nih sakit hati sangat-sangat pasai pa???

Aku rasa tak ada pun kaum Cina yang ada kat MALAYSIA yang perangai macam Mak Cik TERESA KOK ini. Nampak gaya mak cik nih macam orang bijak tapi bodoh dan banggang rupanya. Sebab tu aku rasa dia memang patut masuk ISA .. kemudian bagi dia makan makanan anjing macam yang dia cakap makanannya macam makanan anjing. Apa punya manusia daaa… cakap ikut sedap hati. Konon-konon dia cakap semua orang boleh percaya…. Aku amat yakin dan percaya … kalaulah macam nih gaya dia melayan orang MELAYU dan ISLAM.. pasti sesuatu akan berlaku padanya. Orang CINA pun tak setuju dengan pemikiran radikal bodohnya…..

Angin timur…..

Advertisements

Betul ker tiada parti tunjang dalam PAKATAN RAKYAT???

In Uncategorized on April 17, 2008 at 4:31 pm

Pergolakan yang berlaku antara PAS dan DAP telah menimbulkan keretakan dalam PAKATAN RAKYAT. Justeru itulah Penasihat PKR , DSAI telah sekali lagi dengan kuasa vetonya mengarahkan parti PKR, PAS dan DAP membuat kenyataan bahawa tiada mana-mana parti yang menjadi tunjang dalam PAKATAN RAKYAT.

Persoalannya….. Kalaulah hanya kerana hendak mengekalkan kerusi (kuasa) … PAS sanggup duduk semeja dengan DAP dan sama-sama mementerai persetujuan ini. Politik apakah ini.

Cukuplah PAS mengubah kiblatnya dari Bangun Bersama Islam kepada Negara berkebajikan… kini PAS sekali lagi dicucuk hidungnya supaya setuju dengan kenyataan ini. Banyak ker perbezaan antara Bangun Bersama Islam dengan Negara Berkebajikan?….. Rasa aku…. Bangun bersama Islam merangkumi segalanya…. 100 kali lebih baik dari Negara Berkebajikan.

Disebabkan motto sebegitu, maka PAS kini terpaksa mengikut kehendak DAP bagi merealisasikan matlamat memerintah Malaysia.

Sudah diteliti ker persetujuan antara PAKATAN RAKYAT itu?… setahu aku laaa… x ader langsung mencerita pasal ISLAM sebagai agama rasmi yang menjadi pegangan PAS. Apa salahnya kalau meletakkan perkara tersebut ….. adalah PAS takut KARPAL SINGH mengamuk lagi?…

Kalau setakat nak menandatangani persetujuan bersama berlandaskan selera DSAI yang memang berkiblatkan ZIONIS..… bagi memastikan PAS dapat memerintah….aku pasti PAS akan hancur….

Menjaga kemenangan adalah lebih susah dari berusaha memperolehi kemenangan. Kalau dulu PAS pernah susah tapi tetap berpegang kepada ISLAM…. Aku tak Nampak kenapa kini PAS tak begitu lagi . Sanggup membelakangkan ISLAM dan menghalalkan segalanya bagi nafsu politik mereka..

Aku maluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu