Mr. Podas

Posts Tagged ‘Melayu’

TERESA COCK – CINA LUPA DIRI PATUT DI ISAKAN 2 TAHUN

In Uncategorized on September 25, 2008 at 5:31 pm

Aku tak pastilah Ahli Parlimen DAP sorang nih…. Cina keturunan mana pun aku tak pasti….? … Cina lain pun makan babi tapi perangai tak la seburuknya, tak sejahatnya. Aku paling tak paham dia paling benci sangat kat MELAYU dengan ISLAM pasai pa pulak?…

Mula-mula dengan pengaruhnya mendapat kelulusan dari kerajaan SELANGOR bagi projek ternakan BABI besar-besaran. Niatnya tiada lain. cuma nak permainkan sentimen orang MELAYU yang sememangnya benci pada BABI. Sebab tu SEPANG jadi pilihannya.. bukan kah majoriti di situ majoriti MELAYU. Yang bestnya … cadangannya telah mendapat persetujuan dari semua ADUN PKR, PAS dan DAP. Mula la tochangnya naik… siap bergambar di depan BABI panggang, tanda kejayaan ULUNGnya.

Lepas tu.. dia mula lupa diri, satu persatu perkara yang berkaitan dengan orang MELAYU, ISLAM diperkotak katikkannya… Isu tulisan jawi pada papan tanda jalan..yang disentuhnya itu rasanya tak relevan dengan perjuangannya dan parti DAPnya.. Memang dia sengaja membangkitkan sentimen orang MELAYU. Aku rasa Mak Cik banggang nih masih belum tahu bagaimana keadaanya apabila isu MELAYU dan ISLAM diperkotak katiknya.

Belum pun selesai kes itu menimbulkan kemarahan orang MELAYU dan ISLAM, tetiba keluar pula isu membuat petisyen bagi menghalang AZAN berkumandang apa bila masuk waktu solat di PUCHONG. Ini memang dah sampai tahap teramat-amat melampau….. Tak tahu la aku kalau masih ada orang MELAYU yang boleh senyum bila perkara sebegini berlaku. Mungkin MB SELANGOR masih boleh tersenyum sambil membuat sidang akhbar dengan suara gagapnya menyokong tindakan Mak Cik TERESA KOK itu.

Selama ini, aku dok tengok.. kaum-kaum lain kalau ada festival atau keramaian yang melibatkan keagamaan, tak pernah pun orang MELAYU marah, sakit hati dan sebagainya. Kalau buat panggung opera cina . bukan sehari pulak tu..silap-silap sampai seminggu, siap dengan colok-colok yang besar-besar. Tapi orang MELAYU masih boleh bertoleransi. Yang Nyonya nih sakit hati sangat-sangat pasai pa???

Aku rasa tak ada pun kaum Cina yang ada kat MALAYSIA yang perangai macam Mak Cik TERESA KOK ini. Nampak gaya mak cik nih macam orang bijak tapi bodoh dan banggang rupanya. Sebab tu aku rasa dia memang patut masuk ISA .. kemudian bagi dia makan makanan anjing macam yang dia cakap makanannya macam makanan anjing. Apa punya manusia daaa… cakap ikut sedap hati. Konon-konon dia cakap semua orang boleh percaya…. Aku amat yakin dan percaya … kalaulah macam nih gaya dia melayan orang MELAYU dan ISLAM.. pasti sesuatu akan berlaku padanya. Orang CINA pun tak setuju dengan pemikiran radikal bodohnya…..

Angin timur…..

KEBAJIKAN PENGUNDI ATAU BABI?????

In Uncategorized on April 18, 2008 at 11:21 am

Buntu aku memikirkan rasional Kerajaan SELANGOR meluluskan Projek Penternakan BABI sebanyak RM 100 Juta itu. Apakah kebuntuan ini turut dirasakan oleh orang melayu yang beragama ISLAM lain.

Dengan manifesto “NEGARA BERKEBAJIKAN”… Kerajaan SELANGOR .. terus meluluskan projek projek BABI tersebut tanpa memikirkan kesan saikologi kepada penduduk melayu… serta pengundi mereka…

Persoalannya…. Penting sangatkah BABI-BABI ini berbanding dengan pengundi yang telah memberikan kerusi kepada BARISAN RAKYAT memerintah SELANGOR??…. Bukan kah lebih baik kalau Kerajaan SELANGOR mengutamakan permasalahan rakyat seperti kes setinggan, masalah kesesakan, masalah kilang dan pelbagai masalah lain. Mengapa BABI menjadi isu utama dalam pentadbiran kerajaan baru pimpinan Tan Sri KHALID IBRAHIM. Sebab utama adalah Tan Sri Khalid Ibrahim takut dengan Theressa Kok. Aku pernah Nampak Tan Sri Khalid Ibrahim kena herdik dan dicemuh oleh Theresa kok. Langsung nyonya Theresa Kok ni tak hormat pun pada jawatan Menteri Besar.

Alasan MB SELANGOR ialah meneruskan pelan oleh kerajaan terdahulu…. Ahhhh Bull Shit.. Kalaulah benar apa yang dimaksudkannya…. Naper sampai RM100 Juta… pas tu .. kat kawasan Melayu ler pulak. Naper pula perjanjian Kerajaan lalu dengan syarikat air ,SYABAS boleh dibatalkan kontrak… tak kan kes BABI nih tak boleh?… Alasan bahawa benda nih adalah kesinambungan dari projek kerajaan terdahulu tak boleh diterima. Rasanya rakyat belum terlalu bodoh untuk ditipu sebegitu rupa…

Mengapa isu pembangunan tak diutamakan??.. Mengapa permasalahan setinggan di SELANGOR dibekukan dulu oleh kerajaan SELANGOR?… Takkan nak tunggu duit hasil BABI kot bagi meneruskan projek setinggan. Kalaulah betul bagai dikata…. TU DIAAAAAAAAAAA….. Kerajaan SELANGOR akan menjadi negeri pertama yang berjaya menunaikan manifesto mereka kepada rakyat…..

Berniaga BABI nih memang untung….. Sebab tu la….. BABI menjadi agenda utama pentadbiran Kerajaan SELANGOR. Pandai kan TERESA KOK…. Boleh buat business sekali….

Apa pun… tahniah kepada kerajaan SELANGOR…. Dah nampak macammana nak buat profit. Semua orang tahu kan siapa Tan Sri KHALID IBRAHIM.